הצלחת להקים עסק מצליח, והמוצר/שירות שלך רווחי, אבל אתה מרגיש שמכאן ועד למימוש הפוטנציאל האמיתי בעסק, הדרך עוד ארוכה, ואפשר לצמוח הרבה יותר עם העסק שלי.
ועכשיו עולה השאלה, איך מביאים את העסק לצמיחה?
כדי לענות על זה, אנחנו צריכים לחזור לשאלות הבסיסייות ביותר:
- איך בכלל בונים עסק שיכול לצמוח?
- ממה מורכב עסק שיכול לצמוח?
- מה הפעולות שאני צריך לעשות כדי להביא את העסק לצמיחה ומהר?
האמת היא, שאנחנו נוטים לחשוב שזה יותר מסובך ממה שזה באמת.
והתשובה היא – שבעסק, אנחנו צריכים 2 היבטים מרכזיים:
- להכיר את 5 המרכיבים של עסק, שעל בסיסם העסק יכול לצמוח עם המוצר
- עסק עם מוצר שיכול לצמוח
מה תוקע 90% מהצמיחה בעסקים?
בכל תחילת עבודה חדשה עם בעל עסק אצלינו,
תמיד נתחיל עם השאלה הראשונה – למה אנחנו יושבים ומדברים כאן?
ואני בכוונה תמיד מעלה את השאלה הזו,
שאני יודע שהתשובה היא ברוב המקרים חד משמעית,
וכמה שזה לא נעים ויכול להיות הדבר שהכי מציק בעסק,
בסוף רק כשנוגעים בכאב זה מה שמאפשר לנו לגעת בשורש הבעיה,
ולהגיע לפתרון אמיתי, הרבה יותר מהר!
מה שבפועל תוקע 90% מהעסקים בצמיחה שלהם:
- הם פשוט לא יודעים מאיפה להתחיל להסתכל על הבעיה
- הפתרון נראה רחוק יותר מתמיד ועוצר אותם מלפעול
- לא מגיעים לחלק בעסק ששם האתגר האמיתי, מה שנותן 50% מהפתרון.
5 המרכיבים של עסק
התשובות שאני מקבל לשאלה הזאת מלקוחות יכולים להיות מאוד מגוונות,
אבל בשורה התחתונה כשמסתכלים על כל העסק כמכלול,
ורוצים לקבל את נקודת המבט מלמעלה על העסק,
זה תמיד יורד ל-1 מ-5 המרכיבים המרכזיים בעסק:
- שיווק – כל הפעולות שאנחנו מבצעים בעסק כדי שהלקוחות יכירו אותנו
הבעיה שאנחנו מנסים לפתור – שיותר אנשים יכירו את הפעילות שלנו, ולגרום ליותר אנשים להתעניין בשירות
- מכירות – כל תהליך העבודה מרגע שמתעניין נכנס לעסק שלנו בצורה כלשהי, עד לשלב בו הלקוח חותם על סגירת העסקה איתנו
הבעיה שזה בא לפתור – לא מספיק לקוחות מגיעים לשלב סגירת העסקה אחרי שכבר קיבלו הצעה
- קבלת לקוח – כל הפעולות שנדרש לבצע עם הלקוח לאחר שסגר ועד לשלב בו אנחנו צריכים ממש לעבוד על הפרויקט
הבעיה שזה בא לפתור – לזרז תהליכים ולתאם ציפיות בכל שלב, כדי לאפשר ללקוח לדעת שהוא במקום הטוב ביותר לפתרון שלו
- אספקת מוצר/שירות – כל הפעולות ושלבי העבודה שנדרש לבצע כדי להשלים את השירות עבור הלקוח
הבעיה שזה בא לפתור – לנהל את כל תהליך השירות בצורה מסודרת ומאורגנת כך שלא נפספס שום פעולה בתהליך
- פיננסים – כל הפעולות שמוודאות את ההצלחה הפיננסית והתזרימית בעסק
הבעיה שזה בא לפתור – לדאוג לחוזים מאובטחים, גביה בזמן וניהול תזרים מותאם למכירות והרווחיות בעסק
ברגע שקולטים את השיטה, זה מאפשר לנו להבין את העסק הרבה יותר טוב, כמו מנגנון מדויק. שאם משהו אחד לא עובד בו, קל מאוד לזהות אותו ולטפל באופן ממוקד בבעיה.
הנה כמה דוגמאות:
- אם יש מכירות והלקוחות מרוצים, אבל אין מספיק מתעניינים או לידים, זה אומר לי שצריך לטפל בשיווק
- אם השיווק עובד מצוין, והלקוחות מרוצים מהעבודה שלי, אבל לא מספיק לקוחות סוגרים, ככל הנראה הבעיה בתהליך המכירות
- אם הכל עובד מצוין, אבל בפועל לא נכנס כסף לעסק, מאוד ברור לי שצריך לטפל בפיננסים של העסק
אחרי שקיבלנו מיפוי ראשוני לתהליך, השאלה שעולה מאליה, מה נדרש כדי לוודאות שהעסק שלי באמת יכול לצמוח בהתאמה, בכל 5 המרכיבים בעסק?
כאן אנחנו צריכים עסק עם מוצר שיכול לצמוח
אנחנו קוראים לזה, עסק עם מוצר בר צמיחה
האם באמת יש לך בעסק מוצר שיכול לצמוח?
לא מוצר שצומח בגלל שיווק, מכירות, או מיתוג, אלא האם המוצר הוא עצמו בר צמיחה?
מה הכוונה? אסביר.
בגדול, מדובר במוצר שבונה אמון אמיתי בין העסק ללקוח, אמון כזה שדואג לתת ללקוח את הביטחון שהוא יודע באופן ודאי, שהמוצר או השירות שהוא מקבל ממך, זה המוצר או השירות הכי טוב בעולם, ולכן כל מוצר שאתה תציע לו, הוא ייקח בשמחה רבה.
היתרונות בהתעלמות ממצב השוק עם מוצר בר צמיחה
מוצר בר צמיחה, תמיד מתמקד ביצירת תוצאות משמעותיות ללקוחות, וככזה הוא יכול להימכר במחיר שאינו מתחשב במחירי השוק, כי הצורך להשוות בין המוצר למתחרים שלו בשוק לא רלוונטי, בגלל שהתוצאות מדברות בעד עצמם.
וככל שהתוצאות למוצר מבטאות את הערך בצורה ברורה ומדויקת ללקוח, המחיר נבנה בהתאם לערך שהלקוח מקבל ולא בהתאם למה שמוצרים דומים נמכרים בשוק.
זה מאפשר לבנות מודל רווח הרבה יותר אפקטיבי, שמהווים כלי עוצמתי ומנוע בעירה פנימי עבור הצמיחה המהירה של העסק.
ככל שאנחנו מצליחים לפתח מוצר שאינו מתחשב במחירי השוק, ויש לו את הסטנדרטים שלו, והסטנדרטים האלו אכן מוצדקים, היכולת לפתח את העסק עם מוצר כזה הוא לא מוגבל.
הסיבות העיקריות לכך הם:
- המוצר לא מוגבל במחירי השוק
- הוא לא מוגבל בכמות האנשים שירצו לרכוש אותו
- והוא לא מוגבל ביכולת לפתח אותו גם בסקייל גבוה (נפח עסקאות גבוה)
עכשיו הדרך לצמיחה מהירה בעסק שלך ברור
ככל ויש לי מוצר בר צמיחה, שזה המנוע האמיתי שמניע את הצמיחה של העסק, עכשיו נותר לי לוודא השלמת המרכיבים של העסק שפועלים בהתאם כדי לאפשר צמיחה מהירה ללא תקלות בדרך.
יש לך עסק עם מוצר שכבר יודע להביא תוצאות משמעותיות ללקוחות שלך, ואתה מרגיש שאתה צריך את התכנית המדויקת להביא את העסק שלך לצמיחה מהירה, ואולי לבדוק היתכנות לעבוד איתנו?
מוזמן לבדוק את תכנית הסטארט-אפ פלאן שלנו, שכבר מאות עסקים עברו אצלינו בהייבריד ביזנס, תכנית מעמיקה, יסודית ומדויקת שתאפשר לך להבין איך בדיוק לאתר את מנגנוני הצמיחה בעסק, לפתור את המרכיב העיקרי שתוקע את הצמיחה בעסק, ולפתח מוצר בר צמיחה, עם תהליכים מדויקים, ומבוססים היטב על המצב הקיים כיום בעסק, ולקבל תכנית שתביא את העסק שלך לשלב הבא במהירות האפשרית.
בוא תשמע מה הלקוחות המדהימים שלנו אומרים על התכנית.